středa 8. července 2015

čím a do čeho

No jo.
I tankovací holka má prázdniny, dělá resty a kšefty, takže neryje svý vymyšlenosti.
Ale rozhodně něco dělá a páč má i psací absťák, ukáže Vám čím a co a jak.

Krabička z DDR, rok 1979, díky babi.
Tři uprostřed jsou rydla Makovský, hromádka tupounů z půdy a kamarád řezák.


Takže rydla.
Nejpodstatnější část tvoření, s tupym rydlem si vydloubneš akorát tak žílu na zápěstí a ne lino.
Já mám nejradši trojku od firmy Makovský, česká práce, ostrý jako břitva, mám je asi patnáct let.
Vyhovuje mi víc dlouhá štíhlá rukojeť, než jakýsi hříbek, ale každému jak libo.

Moji nej, tři bohatě stačí.


Rozhodně je nejlepší dřevo, plast se dá taky držet, ale já se potím jako prase a ryju dost, takže kdybych měla pravidelně klouzat, dostanu asi záchvat.

Kvalita oceli je jednoznačně taky důležitá, použít se dá školní šťourátko a i kov z kostry deštníku, ale kdo se nechce vzteknout, jde do profi rydel,co se brousí jednou za kvartál.

Hromada.
Světlý obdelníčky jsou hmota soft cut. Pro začátečníky a děti.
Dobrá leda na razítka, jinak nebrat.

Takže lino.
Je jich spousta.Já nepoužívám lina k tomu určená z výtvarnejch potřeb, protože mi prostě nesedí.
Mám zásobu ohavnejch komoušů z koupelny a patra dvojdomku, takže zatím nemusím řešit nic jinýho.
A díky za to, až mi komouš dojde, budu plakat.

Vodovky ve velkejch pixlách a ofsetovky v čupr kovovejch tubách.

Takže barva.
Takže ofsetovka nejvíc klasická v kovový tubě.
Ať si každej říká, co chce, ale nad ní není.
Vodovky jsou vesměs opruz, nejsou tak lesklý a vláčný, dá se to, ale není to ono.
Ofsetovka na hrad.
Meju terpentýnem.

Takže váleček.
Jeden mám obyč 15 cm a druhej je Druopta na fotky, geniální, pevná rukojeť je základ.Oba jsou starý asi jako já.

Papír.Spousta papíru.


Takže papír.
Mám papírů asi třistapětsetdevětset.
Miluju papír.
Nejlíp se tiskne na něco tučnýho, hutnýho a ručního.
Ale tiskla jsem i na pauzák, akorát to kapku klouže.
Já nejradši tlačím do ručního, líbí se mi, když je tisk plastickej.

Nej-lep-ší


Takže lis.
Takže mám A2 formát, dva pozinkovaný válce a je českej.
Je to nejlepší věc ve vesmíru, svůj lis žeru a miluju.

A hromada matric, váží to asi deset kilo.
Moje haxny jako bonus.

Takže kde nakupuju.
Takže jasná je Zlatá loď, o tom žádná, tam mají leccos.
Pro barvy chodím do Martinský Altamiry.
Pro papíry do Grandpapíru nebo do Lodi.
Lis je z Bastaflory.
Rydla mám nevímodkud, ale určo poradím, co jo a co ne.
A za lino díky renovacím interiérů a lidem, co mě na ně upozorňují.

Děkuji Vám za pozornost a konec hlášení.
Běžte si zašťourat.
A obtisknout.




2 komentáře:

  1. Barboro dobrý, dělám spíše dřevořezy, ale linoryt je taky fajn. Lis - mandl, mám dva, jsou ruční, dřevěný válce. P.V.

    OdpovědětVymazat